2021-03-01
W czasach Stanisława Wyspiańskiego scenografia była postrzegana jako wierne odzwierciedlenie realnego miejsca. Wraz z Wielką Reformą Teatru przyszło inne rozumienie scenografii: symboliczne. Tak pojmował scenografię już sam Stanisław Wyspiański, który w swoim dramacie Wesele zawarł szczegółowe wskazówki, jak należy zaaranżować scenę nadając każdemu elementowi konkretne znaczenie.
Podczas spotkania wzięliśmy na warsztat fragment „Wesela” :
„Niech na całym świecie wojna, byle polska wieś zaciszna,
byle polska wieś spokojna.”
Nie zaglądając do didaskaliów S. Wyspiańskiego a z własnej wyobraźni spróbowaliśmy stworzyć makietę scenografii. Poszukiwaliśmy rozwiązań, rozmawialiśmy czym jest scenografia symboliczna a czym taka, która odzwierciedla realny świat.
Beneficjenci ze Szkoły Podstawowej w Wielkiej Wsi stworzyli interesujące projekty.
Warsztaty prowadzone są w ramach projektu "SZAFIROWA PRACOWNIA" WYSPIAŃSKIEGO.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury,
uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
Partnerzy:
HELP miesięcznik tyflorehabilitacyjny
Stowarzyszenie "Dobrze"
Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi
Szkoła Podstawowa nr 34 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku,
w Krakowie
Środowiskowy Dom Samopomocy Caritas Archidiecezji Krakowskiej
KULTURATKA.PL
niepelnosprawni.pl