2020-09-17
Stanisław Wyspiański był uczulony na farby olejne, porzucił tą technikę na rzecz pasteli, które dają ogromne możliwości operowania kolorem ale przede wszystkim zapewniają szybkość wykonania. Wyspiański mógł dzięki temu podnieść komfort pracy modela, ta zaleta miała ogromne znaczenie zwłaszcza przy portretowaniu dzieci.
Mimo, że artysta potrafił ukończyć portret w niecałą godzinę to malowane dzieci są z reguły znudzone, strapione i przygnębione. Trudno się dziwić -ruchliwym i pełnym energii dzieciom ciężko wysiedzieć bez ruchu.
Uczestnicy naszych warsztatów zostali poproszeni o wymyślenie sposobów na umilenie pozowania.
Wyobraźnia nie zna granic. Poza rozwiązaniem powszechnie dzisiaj znanym, którym jest danie dziecku do ręki telefonu komórkowego pojawiły się tak piękne pomysły jak obserwowanie zachodu słońca czy czytanie ciekawej historii...
Po burzy mózgów przyszedł czas na pracę. Beneficjenci ze SP w Wielkiej Wsi za pomocą suchych bądź olejnych pasteli mogli przenieść swoje fantastyczne pomysły na papier.
Warsztaty prowadzone są w ramach projektu "SZAFIROWA PRACOWNIA" WYSPIAŃSKIEGO.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury,
uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
Partnerzy:
Stowarzyszenie "Dobrze"
Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi
Szkoła Podstawowa nr 34 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku,
w Krakowie
Środowiskowy Dom Samopomocy Caritas Archidiecezji Krakowskiej
KULTURATKA.PL
HELP miesięcznik tyflorehabilitacyjny
niepelnosprawni.pl