Wyspart - aktualnoÂci aktualnoÂci
aktualnoÂci
Wyspart - polski Wyspart - wybĐâr jezyka/language choice Wyspart - english Wyspart
dalszy-ciag-budowy-modeli-domow
DALSZY CIĄG BUDOWY MODELI DOMÓW
(dodano 28 listopada 2018)

Nasze spotkanie rozpocz─Öli┼Ťmy od pracy nad papierowymi domami. Wszyscy byli tak rado┼Ťnie przej─Öci kontynuacj─ů warsztatów, ┼╝e ju┼╝ na przerwie wszystkie materia┼éy by┼éy na stolikach i cz─Ö┼Ť─ç uczniów zacz─Ö┼éa pracowa─ç. Wiele osób zmienia┼éa wygl─ůd domu lub ilo┼Ť─ç pomieszcze┼ä na korzy┼Ť─ç ┼éazienki – w przypadku domu pi─Ötrowego. Praca nie by┼éa prosta dla wszystkich: gdy cz─Ö┼Ť─ç uczniów mia┼éa gotowe ┼Ťciany i pod┼éogi, niektórzy jeszcze raz zaczynali konstruowa─ç domek.
Du┼╝o uwag dotyczy┼éo proporcji wysoko┼Ťci ┼Ťcian do wielko┼Ťci pomieszcze┼ä, ilo┼Ťci ┼Ťwiat┼éa w pokojach, ile w salonie, ile w sypialni, co mo┼╝na i trzeba do┼Ťwietli─ç, a jakie pomieszczenia mog─ů by─ç bez okien. Proporcje drzwi i okien to by┼é problem u wi─Ökszo┼Ťci dzieci- jaki wzrost maj─ů dzieci a jaki doro┼Ťli, jakie szerokie powinny by─ç drzwi, jak─ů wysoko┼Ť─ç powinny mie─ç w mieszkaniach a jak─ů w budynkach u┼╝yteczno┼Ťci publicznej. Nawet nauczyciel by┼é zdziwiony, jakie wymiary maj─ů ró┼╝ne elementy mieszkania. Ocenianie „na oko” wysoko┼Ťci, d┼éugo┼Ťci, szeroko┼Ťci np. klasy sprawia┼éo du┼╝e trudno┼Ťci, poj─Öcia: metr przy wysoko┼Ťci drzwi czy dziesi─Ö─ç metrów wysoko┼Ťci klasy by┼éy mocno przeskalowane. Pytanie o wzrost cz┼éowieka dopiero pokazywa┼éo wspó┼ézale┼╝no┼Ť─ç wymiarów dzieci i elementów wn─Ötrz.
Krótki wyk┼éad w czasie warsztatów ze zdj─Öciami rozwi─ůza┼ä  strefy wej┼Ťciowej, holu i salonu po┼é─ůczonego z jadalni─ů i kuchni─ů pokaza┼é dzieciom jak mo┼╝na inaczej podej┼Ť─ç do przestrzeni i elementów umeblowania. Du┼╝o mebli ju┼╝ powsta┼éo w domkach: z plasteliny, patyczków czy kolorowych kartoników. Ale to jeszcze nie koniec – na nast─Öpnych zaj─Öciach b─Ödziemy omawia─ç szczegó┼éy wyposa┼╝enia wn─Ötrz.  

 

Dofinansowano ze ┼Ťrodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodz─ůcych z Funduszu Promocji Kultury



Partnerzy i patroni medialni projektu:

Specjalny O┼Ťrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych
i Niedowidz─ůcych w Krakowie


Gmina Wielka Wie┼Ť


Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi

 

Radio RMF Classic- wspó┼épraca redakcyjna

 
15-lat-rmf-classic-logo-na-bialym.jpg

kulturatka-kolor.jpg


Fundacja Szansa dla Niewidomych


20140819140700-0-fundacja-nowe-logo.jpg

 

Magazyn Integracja


integracja-logo-male.gif 

Niepelnosprawni.pl

niepelnosprawnipl-2014-rgb.jpg