Wyspart - aktualnoÂci aktualnoÂci
aktualnoÂci
Wyspart - polski Wyspart - wybĐâr jezyka/language choice Wyspart - english Wyspart
wybieranie-szkolnej-przestrzeni-do-zmiany
SZKOLNA PRZESTRZEŃ DO ZMIANY
(dodano 3 grudnia 2018)

Spotkanie rozpocz─Öli┼Ťmy od pracy nad doposa┼╝eniem domków w postaci dodawania w dalszym ci─ůgu kolorów ┼Ťcian i pod┼éóg, mebelków w kuchniach, sypialniach czy ┼éazienek. Wszyscy bardzo pracowicie dekorowali domki, dobierali materia┼éy, wykonywali nowe elementy. Du┼╝ym powodzeniem cieszy┼é si─Ö sznurek, gdy jedna z uczennic zrobi┼éa z niego dywan, który w rzeczywisto┼Ťci  móg┼éby z powodzeniem zast─ůpi─ç podstawk─Ö pod kubek. W trakcie warsztatów  dzieci obejrza┼éy wyk┼éad przedstawiaj─ůcy ró┼╝ne rozwi─ůzania wn─Ötrz salonu, kuchni, sypialni dla dzieci, nastolatków i doros┼éych. Zobaczy┼éy jak mo┼╝na rozwi─ůza─ç du┼╝e przestrzenie w loftach, adaptacjach budynków poprodukcyjnych na cele mieszkalne. Jakie nietypowe meble mo┼╝na zaprojektowa─ç do ró┼╝nych funkcji, poprzez odrzucenie pewnych elementów (drzwiczek w szafkach) i dodanie kó┼éek. Otrzymana w ten sposób szafka mo┼╝e pe┼éni─ç inne funkcje w sypialni , kuchni, ┼éazience czy w salonie. Jak mo┼╝na przestrzennie potraktowa─ç lampy, siedziska czy jak zorganizowa─ç przestrze┼ä w ma┼éym przedpokoju a jak w rezydencji.
Tegoroczny projekt Zielonego Domy – przewiduje wyznaczenie przestrzeniw szkole dla zaprojektowania przez dzieci przyjaznego dla nich miejsca podczas przerw czy pobytu w ┼Ťwietlicy. Miejsce zosta┼éo wyznaczone – na parterze naprzeciwko ┼Ťwietlicy. W czasie drugiej godziny zaj─Ö─ç wyposa┼╝eni w ta┼Ťmy do mierzenia cztery grupy uczniów zrobi┼éy inwentaryzacj─Ö wskazanego aneksu. Po powrocie do klasy wymy┼Ťlali co mo┼╝e powsta─ç na parterze, dla wszystkich dzieci w szkole. Rezultatem tych pomys┼éów jest uprz─ůtni─Öcie aneksu z plecaków le┼╝─ůcych na pod┼éodze poprzez udost─Öpnienie istniej─ůcej szafki i dobudow─Ö dodatkowych pó┼éek, a tak┼╝e wymalowanie na pod┼éodze linii do grania w „klasy” i w „zo┼Ťk─Ö”, zamontowanie chowanej do uchwytu na ┼Ťcianie skakanki, dokupienie bie┼╝ni i stacjonarnego rowerka. Czyli po d┼éugiej lekcji, siedzeniu w ┼éawkach - troch─Ö ruchu na przerwie. 

Dofinansowano ze ┼Ťrodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodz─ůcych z Funduszu Promocji Kultury



Partnerzy i patroni medialni projektu:

Specjalny O┼Ťrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych
i Niedowidz─ůcych w Krakowie


Gmina Wielka Wie┼Ť


Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi


Radio RMF Classic- wspó┼épraca redakcyjna


15-lat-rmf-classic-logo-na-bialym.jpg

kulturatka-kolor.jpg


Fundacja Szansa dla Niewidomych


20140819140700-0-fundacja-nowe-logo.jpg 

Magazyn Integracja


integracja-logo-male.gif 

Niepelnosprawni.pl

niepelnosprawnipl-2014-rgb.jpg