2019-03-14
Spotkanie upłynęło pod znakiem perspektywy. Wytłumaczono dzieciom proste zasady tworzenia perspektywy jednopunktowej i dwupunktowej. Na przykładzie odbioru przestrzeni przez nasz zmysł wzroku, można zobaczyć linie zbiegu patrząc na salę, w której się znajdujemy lub korytarz po którym chodzimy. Teoria konstruowania perspektywy jest trudna, znacznie łatwiej poćwiczyć na skonstruowaniu przestrzeni pudła sceny.
Dzieci miały jednak swoje pomysły na odwzorowanie perspektywy. Powstało lotnisko w pudle sceny wraz z makietami samolotów i lotni, z pasem startowym. Aby dopełnić krajobraz lotniska na sąsiednim stoliku powstał wrak samolotu. Sceny teatralne powstały z kurtynami i przedstawiały: plac zabaw dla dzieci, pokój mieszkalny i plac budowy. Zostały nawet wydrukowane bilety. Powstała też świetna tratwa wyglądająca jak Kon-Tiki wyposażona jak w najlepszym filmie o szkole przetrwania.
Ponieważ wszystkie zajęcia na których dzieci tworzą przestrzeń, dając upust swojej wyobraźni, są dla nich bardzo ciekawe, wiele scen pozostało niedokończonych. Dużo pomysłów i obiektów zostało wymyślonych i jeszcze niedokończonych. Makiety pozostały do następnych zajęć.
Do wszystkich zdarzeń zostały utworzone strony na facebooku:
Wielka Wieś https://www.facebook.com/zielony.dom.96
Tyniecka https://www.facebook.com/zielony.domek.359
Konfederacka https://www.facebook.com/zielony.domm.9
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Partnerzy i patroni medialni projektu:
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych
i Niedowidzących w Krakowie
Gmina Wielka Wieś
Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi
Radio RMF Classic- współpraca redakcyjna
Fundacja Szansa dla Niewidomych
Magazyn Integracja
Niepelnosprawni.pl