2019-02-01
Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o perspektywie.
Nie jest to łatwy temat, bo narysowanie perspektywy z natury a jej konstrukcja to różne działania. Stojąc na ulicy i próbując rysować zbiegi linii okapów domów czy chodników nie myślimy o linii horyzontu. Przy konstrukcji perspektywy dowiadujemy się, że jest ona jednopunktowa lub dwupunktowa. Możemy w dowolny sposób rysować kawałek miasta lub swój pokój z meblami. Teoria budowy perspektywy to spora nauka i dochodzenie do wprawy w jej rysowaniu to też długa droga.
Teorię spróbowaliśmy zastosować na warsztatach. Dzieci skonstruowały scenę teatralną. Teatr jest bardzo dobrym przykładem zastosowania perspektywy. W prawdziwym teatrze jest ona doskonale widoczna. Scenograf budując dekoracje używa jej dużo, czasem przesadnie naginając linie poziome do większego ukosu. Zrobiliśmy scenografię do paru sztuk (np. Królewna Śnieżka, czy Czerwony Kapturek) a także parę scenografii wymyślonych – np. krajobraz górski.
Pudło sceny było rzeczywiście zwykłym pudełkiem tekturowym, natomiast scenografia została wybudowana z kolorowych bristoli, plasteliny, patyczków, kawałków tkanin i drutu. Wszystkie sceny zostały zarchiwizowane na przyszłe podsumowanie projektu.
Do wszystkich zdarzeń zostały utworzone strony na facebook’u:
Wielka Wieś https://www.facebook.com/zielony.dom.96
Tyniecka https://www.facebook.com/zielony.domek.359
Konfederacka https://www.facebook.com/zielony.domm.9
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Partnerzy i patroni medialni projektu:
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych
i Niedowidzących w Krakowie
Gmina Wielka Wieś
Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi
Radio RMF Classic- współpraca redakcyjna
Fundacja Szansa dla Niewidomych
Magazyn Integracja
Niepelnosprawni.pl