2019-01-21
Nasze pierwsze spotkanie po dłuższej przerwie rozpoczęliśmy wykładem o ergonomii, o tym jak można bezpiecznie pracować, w komfortowych warunkach i używać bezpiecznie sprzętów, także w domu. Jakie są wygodne wymiary mebli, odległości między nimi, jak zaprojektować dobre wnętrze uwzględniając dotychczasowe normy wielkości, długości, szerokości i gabarytu wszystkiego czego używamy w życiu codziennym.
Przykład krzesła był pomocny, gdyż w klasie mieliśmy przynajmniej 2 rodzaje siedzisk. Wymierzyliśmy je i próbowaliśmy, na którym jest nam najwygodniej. Okazało się, że dzieci w IV klasie mają krzesła-siedziska na wysokości 40-42 cm. Całe krzesło wraz z oparciem ma ok. 80 cm - takie jest wygodne do pracy podczas lekcji.
Aby wykonać w skali 1:10 mebelki do zadanych wnętrz, dzieci zdecydowały się na wykonanie różnych sprzętów: krzesełek, stołów, leżaków, szafek. Część uczniów wolała rysować zadane sprzęty w odpowiedniej skali. Większość zdecydowała się na przestrzenne rozwiązanie: z plasteliny, tekturek klejonych lub zszywanych powstały bardzo zgrabne i dobrze skonstruowane modele.
Dokumentacje rysunkowe zostały złożone w teczkach, a dokumentacja zdjęciowa jest udostępniona na profilu szkoły na facebooku.
Do wszystkich zdarzeń zostały utworzone strony na facebooku:
Wielka Wieś https://www.facebook.com/zielony.dom.96
Tyniecka https://www.facebook.com/zielony.domek.359
Konfederacka https://www.facebook.com/zielony.domm.9
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Partnerzy i patroni medialni projektu:
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych
i Niedowidzących w Krakowie
Gmina Wielka Wieś
Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi
Radio RMF Classic- współpraca redakcyjna
Fundacja Szansa dla Niewidomych
Magazyn Integracja
Niepelnosprawni.pl